-
Akademia Dziennikarstwa Obywatelskiego Mediów Polskich na Wschodzie
Zapraszamy na stronę projektu:
-
Rozwój Szkoły Podstawowej w Jaświłach – mali specjaliści
Projekt „Rozwój Szkoły Podstawowej w Jaświłach – mali specjaliści” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, realizowany w ramach: OSI PRIORYTETOWEJ IX: ROZWÓJ LOKALNY, DZIAŁANIA 9.1 Rewitalizacja społeczna i kształtowanie kapitału społecznego, PIORYTET INWESTYCYJNY 9.6 Strategie rozwoju lokalnego kierowane przez społeczność.
Cel główny projektu:
Celem głównym projektu jest nabycie kompetencji kluczowych i uniwersalnych przez min. 63 uczniów (32K, 31M) ze Szkoły Podstawowej im. Konstytucji 3 Maja w Jaświłach, podniesienie kompetencji przez min. 10 nauczycieli (9K, 1M) ze Szkoły Podstawowej, a także doposażenie pracowni komputerowej i przedmiotowych w okresie do końca VI 2021 r.
Oferta projektu:
- Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne na rynku pracy, w tym:
- Kreatywne zajęcia kształtujące umiejętność uczenia się,
- Warsztaty muzyczne kształtujące umiejętności uniwersalne uczniów ze SP w Jaświłach,
- Nowoczesne i innowacyjne zajęcia TIK ukierunkowane na zawody przyszłości wraz z doposażeniem pracowni komputerowej
i przedmiotowych, - Zajęcia z języka angielskiego dla najmłodszych,
- Zajęcia przyrodnicze metodą eksperymentu,
- Zajęcia matematyczne metodą eksperymentu.
- Wsparcie specjalistyczne, w tym:
- Zajęcia logopedyczne,
- Zajęcia emocjonalno-społeczne.
- Wzbudzanie zainteresowań i wyobraźni uczniów – zajęcia poza szkołą, w tym:
- Wycieczka do Wigierskiego Parku Narodowego.
- Podniesienie kompetencji nauczycieli poprzez udział w szkoleniach, w tym:
- Szkolenie dla nauczycieli – realizacja zajęć za pomocą metody eksperymentu.
Grupa docelowa:
Grupę docelową Projektu stanowić będzie łącznie 70 (35 dziewczynek, 35 chłopców) uczniów z klas I-IV oraz 11 nauczycieli (9K, 2M) ze Szkoły Podstawowej im. Konstytucji 3 Maja
w Jaświłach, którzy zamieszkują zgodnie z Kodeksem Cywilnym, pracują lub uczą się na obszarze LGD Fundusz Biebrzański.Rekrutacja:
Rekrutacja ograniczona jest wyłącznie do uczniów klas I-IV oraz nauczycieli Szkoły Podstawowej im. Konstytucji 3 Maja w Jaświłach – ma charakter zamknięty. Rekrutacja będzie prowadzona we IX 2020 r.
Rekrutacja do Projektu będzie prowadzona z użyciem odpowiednich kanałów informacyjno-promocyjnych. Zgłoszenie do Projektu nastąpi poprzez wypełnienie formularza rekrutacyjnego oraz dostarczenie go osobiście, faxem lub e-mailem szkolnemu koordynatorowi.
Termin naboru:
wrzesień 2020 r.
E-mail projektu: projekty@proanima.pl
Kryteria formalne:
- uczeń Szkoły Podstawowej im. Konstytucji 3 Maja w Jaświłach z klas I-IV,
- nauczyciel: zatrudnienie w SP w Jaświłach.
Kryteria pierwszeństwa:
W przypadku uczniów:
- uczniowie z niepełnosprawnościami/SPE: +10pkt,
- uczniowie objęci dyskryminacją wielokrotną: +9pkt.
W przypadku szkoleń z zakresu prowadzenia zajęć metodą eksperymentu dla nauczycieli:
- nauczyciel przedmiotów matematycznych/przyrodniczych + 5pkt; weryfikacja: lista nauczycieli zatwierdzona przez dyrekcję.
Okres realizacji:
Okres trwania projektu: 01.08.2020 r. – 30.06.2021 r.
Efekty projektu:
Nabycie przez 63 uczniów ze SP w Jaświłach kompetencji kluczowych lub umiejętności uniwersalnych oraz uzyskanie kwalifikacji lub nabycie kompetencji przez 10 nauczycieli ze Szkoły Podstawowej po opuszczeniu programu.
Lider projektu/Biuro projektu:
Fundacja Pro Anima
ul. Jagienki 4, 15-480 Białystok
tel. 85 667 12 82
e-mail: projekty@proanima.plPartner projektu:
Gmina Jaświły
Jaświły 7, 19-124 Jaświły
tel. 85 727 80 10
e-mail: gmina@jaswily.iap.pl
Realizator projektu:
Szkoła Podstawowa im. Konstytucji 3 Maja
w Jaświłach
Jaświły 71, 19-124 Jaświły
tel. 85 716 80 51
e-mail: sekretariat@jaswily.pl
Wartość dofinansowania z UE: 106 526,23 zł.
Pliki do pobrania:
- Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne na rynku pracy, w tym:
-
Rodzinna Akademia Społeczna
Zapraszamy na stronę projektu:
-
Szkoła Kluczowych Kompetencji
Szkoła Podstawowa w Turośni Dolnej − Szkołą Kluczowych Kompetencji
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, realizowany w ramach:
OSI PRIORYTETOWEJ III KOMPETENCJE I KWALIFIKACJE
DZIAŁANIA 3.1 Kształcenie i edukacja
PODDZIAŁANIA 3.1.2 Wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej
w zakresie kształcenia ogólnego, ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych.Cel główny projektu:
Wzrost kompetencji kluczowych i rozwój kreatywności wśród 48 uczniów (30 chłopców i 18 dziewczynek) ze Szkoły Podstawowej w Turośni Dolnej poprzez udział w zajęciach specjalistycznych, doradztwie edukacyjno−zawodowym oraz wycieczkach edukacyjnych
do końca VI 2018.Cel szczegółowy projektu:
Podniesienie kwalifikacji zawodowych 2 nauczycieli (2 kobiet) w zakresie pracy z uczniem niepełnosprawnym i uczniem o SPE w ramach studiów podyplomowych, a także wyposażenie międzyszkolnej pracowni przyrodniczej do końca VII 2018.
Oferta projektu:
- DROGA DO PRZYSZŁOŚCI – ROZWIJAMY KOMPETENCJE KLUCZOWE UCZNIÓW
ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W TUROŚNI DOLNEJ- Myślę i liczę − zajęcia rozwijające kompetencje matematyczne (64 godziny);
- English is cool, English is fun, English is for everyone! (64 godziny).
- DROGA DO KREATYWNOŚCI – ROZWIJAMY POSTAWY I UMIEJĘTNOSCI UCZNIÓW
ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W TUROŚNI DOLNEJ- Rozwijamy uzdolnienia − Cyfrowa edycja dźwięku i obrazu (obróbka i przetwarzanie) (64 godziny);
- Warsztaty doradczo−edukacyjne dla uczniów kl. VII (24 godziny warsztatów + 18 godzin indywidualnych porad);
- Twórcze umysły − zajęcia rozwijające kreatywność (42 godziny).
- DROGA DO KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH – KSZTAŁCENIE NAUCZYCIELI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W TUROŚNI DOLNEJ
- Studia podyplomowe nauczycieli Szkoły Podstawowej w Turośni Dolnej.
- DROGA DO EKSPERYMENTU – OBSERWACJE, DOŚWIADCZENIA
- Z małej szkoły w wielki świat − mali badacze przyrody (64 godziny);
- Wycieczki edukacyjne dla uczniów SP w Turośni Dolnej (2 wycieczki).
- DROGA DO INDYWIDUALIZACJI
- Aktywizujące zabawy i gry dla dzieci autystycznych (32 godziny);
- Mała akademia zdrowego ucznia − Zdrowy jak dąb (64 godziny);
- Chcę lepiej czytać i pisać − zajęcia dla uczniów z SPE (64 godziny);
- Zajęcia logopedyczne dla uczniów z SPE (64 godziny);
- Ładnie piszę − kraina kaligrafii (64 godziny).
Grupa docelowa
Grupę docelową stanowić będą uczniowie oraz nauczyciele Szkoły Podstawowej
im. M. Konopnickiej w Turośni Dolnej. Projekt obejmie swym bezpośrednim oddziaływaniem liczbę 48 uczniów w wieku 7 − 13 lat, co stanowi 100% uczniów. Grupę tą stanowi
30 chłopców i 18 dziewczynek, zgodnie z poniższym podziałem obrazującym stan uczniów
w roku szkolnym 2017/2018:– klasa I − 4 uczniów (4 chłopaków),
– klasa II − brak klasy II w roku szkolnym 2017/2018,
– klasa III − 8uczniów (4 chłopaków, 4 dziewczynki),
– klasa IV −11 uczniów (4 chłopaków, 7 dziewczynek),
– klasa V − 10 uczniów (8 chłopaków, 2 dziewczynki),
– klasa VI − 6 uczniów (4 chłopaków, 2 dziewczynki),
– klasa VII – 9 uczniów (6 chłopaków, 3 dziewczynki).
Wszyscy uczniowie i nauczyciele, objęci wsparciem, zamieszkują na terenie wiejskim.
Rekrutacja:
Zgłoszenie do Projektu nastąpi poprzez wypełnienie formularzy rekrutacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami wraz z dokumentem potwierdzających kwalifikowalność oraz dostarczenie ich osobiście lub e−mailem szkolnemu koordynatorowi – pani Elżbiecie Puścian, w wyznaczonym terminie od 01.09.2017 r. do 30.09.2017 r.
Kryteria formalne:
– uczeń SP w Turośni Dolnej; weryfikacja: lista uczniów potwierdzona przez dyrekcję placówki,
– nauczyciel: zatrudnienie w SP w Turośni Dolnej; weryfikacja: zaświadczenie
o zatrudnieniu.Kryteria pierwszeństwa:
– uczniowie z niepełnosprawnościami/specjalnymi potrzebami edukacyjnymi +10pkt,
– uczniowie o niskich dochodach, kwalifikujący się do objęcia wsparciem ośrodka pomocy społecznej +9pkt,
– uczniowie z problemami w nauce +5pkt.
Okres realizacji:
Projekt realizowany w okresie od: 2017.09.01 do: 2018.07.31.
Efekty projektu:
Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych: 1
Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu: 48
Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu: 2
Biuro projektu:
Fundacja Pro Anima
ul. Modlińska 1, 15-066 Białystok
tel. 856671282, fax. 857331056,e-mail: turosndolna@proanima.pl
www.proanima.plWartość dofinansowania z UE: 128 106,23 zł
- DROGA DO PRZYSZŁOŚCI – ROZWIJAMY KOMPETENCJE KLUCZOWE UCZNIÓW
-
Wiedza Szansą na Sukces
„Wiedza szansą na sukces” − wsparcie dla Szkoły Podstawowej w Sokołach oraz Szkoły Podstawowej w Bruszewie
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, realizowany w ramach:
OSI PRIORYTETOWEJ: III KOMPETENCJE I KWALIFIKACJE
DZIAŁANIA 3.1 Kształcenie i edukacja
PODDZIAŁANIA 3.1.2 Wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej
w zakresie kształcenia ogólnego, ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych.Cel główny projektu:
Celem głównym projektu jest nabycie kompetencji kluczowych przez min. 154 uczniów (86 Chłopców, 68 Dziewczynek) ze Szkoły Podstawowej w Sokołach oraz Szkoły Podstawowej w Bruszewie, a także nabycie kompetencji w zakresie pedagogiki specjalnej przez 16 nauczycieli (15 Kobiet, 1 Mężczyzna) z ww. szkół w okresie do końca VI 2018 r.
Cel szczegółowy projektu
Celem szczegółowym projektu jest doposażenie Szkoły Podstawowej w Sokołach, tj. sali przyrodniczej w narzędzia do nauczania przyrody oraz sali językowej w sprzęt TIK z zachowaniem zasad uniwersalnego projektowania w okresie do końca do VI 2018 r.
Oferta projektu:
- KSZTAŁCIMY KOMPETENCJE KLUCZOWE UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W SOKOŁACH
- Języki obce ”Angielski na językach” – zajęcia rozwijające sprawności i kompetencje językowe z języka angielskiego (96 godzin).
- „Informatyka bez tajemnic” – zajęcia zwiększające kompetencje informatyczne i rozwijające zainteresowania techniką informatyczną (120 godzin).
- KSZTAŁCIMY WŁAŚCIWE POSTAWY I UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W SOKOŁACH
- Warsztaty efektywnego uczenia się „Kreatywny umysł” – zajęcia rozwijające kreatywność i logiczne myślenie (270 godzin).
- PRZEDMIOTY PRZYRODNICZE NAUCZANE POPRZEZ EKSPERYMENT – DLA UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W SOKOŁACH
- Zajęcia przyrodnicze „Młody odkrywca” – zajęcia rozwijające zainteresowania i wiedzę przyrodniczą.
- „Zielona szkoła” – wycieczka rozwijająca cechy poznawcze i badawcze uczestników projektu.
- WYPOSAŻENIE SALI W NARZĘDZIA DO NAUCZANIA PRZYRODY W SZKOLE PODSTAWOWEJ W SOKOŁACH
- WYPOSAŻENIE SALI JĘZYKOWEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ W SOKOŁACH W NARZĘDZIA TIK
- ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE ORAZ ROZWIJAJĄCE UZDOLNIENIA DLA UCZNIÓW ZE SPE ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BRUSZEWIE
- Zajęcia matematyczne dla uczniów szczególnie uzdolnionych (64 godziny).
- Zajęcia dydaktyczno−wyrównawcze z języka polskiego dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (32 godziny).
- Zajęcia dydaktyczno−wyrównawcze z matematyki dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (32 godziny).
- Zajęcia dydaktyczno−wyrównawcze z języka angielskiego dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (32 godziny).
- ZAJĘCIA ICT DLA UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BRUSZEWIE
- Zajęcia informatyczne rozwijające zainteresowania i kompetencje kluczowe (160 godzin).
- KSZTAŁCIMY WŁAŚCIWE POSTAWY I UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BRUSZEWIE
- Warsztaty efektywnego uczenia się ”Kreatywny umysł” – zajęcia rozwijające kreatywność i logiczne myślenie (150 godzin).
- PEDAGOGIKA SPECJALNA – NAUCZYCIELE ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ
W SOKOŁACH ORAZ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BRUSZEWIE PODNOSZĄ SWOJE KOMPETENCJE- Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (8 godzin);
- „Jak sobie radzić z rodzicami w szkole”? (12 godzin).
Grupa docelowa:
Grupę docelową tworzą uczniowie i nauczyciele dwóch szkół – Szkoły Podstawowej w Sokołach oraz Szkoły Podstawowej w Bruszewie. Łącznie grupę docelową stanowi 182 osoby (94 Mężczyzn, 88 Kobiety) tj.166 uczniów – 93 chłopców, 73 dziewczynki oraz 16 nauczycieli (15 Kobiet,1 Mężczyzna)
Rekrutacja:
Odbędzie się we X 2017 r.
Kryteria formalne:
- uczeń Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół w Sokołach oraz uczeń Szkoły Podstawowej w Bruszewie z klas I−III/IV−VI;
- nauczyciel Szkoły Podstawowej w Sokołach lub nauczyciel Szkoły Podstawowej w Bruszewie.
Kryteria premiujące:
− uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Szkole Podstawowej w Bruszewie:+15pkt;
− uczeń dot. dyskryminacją wielokrotną − (ze względu na miejsce zamieszkania, słabą sytuację rodzinną − dochód na osobę jak w przypadku zasiłku rodzinnego w 2017 r., bezrobocie jednego lub obu rodziców lub inny problem społeczny określony w ustawie o pomocy społecznej);
− nauczyciel ze stażem w danej szkole powyżej 5 lat;
− nauczyciel zatrudniony w pełnym etacie (dotyczy Szkoły Podstawowej w Bruszewie);
Okres realizacji:
Projekt realizowany w okresie: 2017−10−02 do: 2018−06−30.
Efekty projektu:
- Szkoła uzyska doposażenie pracowni językowej oraz sali do nauczania przyrody, które będzie wykorzystywane do prowadzenia zajęć edukacyjnych;
- Liczba uczniów, którzy nabędą kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu – 68 kobiet, 86 mężczyzn;
- Liczba nauczycieli, którzy uzyskają kwalifikacje lub kompetencje po opuszczeniu programu – 15 kobiet, 1 mężczyzna.
Biuro projektu:
Fundacja Pro Anima, ul. Jagienki 4 lok. 206, 15-480 Białystok
tel. 856671282, fax. 857331056, e-mail: sokoly@proanima.pl, bruszewo@proanima.pl
www.fundacjaproanima.pl
Wartość dofinansowania z UE: 145 571,40 zł
- KSZTAŁCIMY KOMPETENCJE KLUCZOWE UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W SOKOŁACH