Projekty zrealizowane

  • Rodzinna Akademia Społeczna
  • Szkoła Kluczowych Kompetencji
    • Szkoła Podstawowa w Turośni Dolnej − Szkołą Kluczowych Kompetencji

      Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, realizowany w ramach:

      OSI PRIORYTETOWEJ III KOMPETENCJE I KWALIFIKACJE

      DZIAŁANIA 3.1 Kształcenie i edukacja

      PODDZIAŁANIA 3.1.2 Wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej
      w zakresie kształcenia ogólnego, ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych.

       

      Cel główny projektu:

      Wzrost kompetencji kluczowych i rozwój kreatywności wśród 48 uczniów (30 chłopców i 18 dziewczynek) ze Szkoły Podstawowej w Turośni Dolnej poprzez udział w zajęciach specjalistycznych, doradztwie edukacyjno−zawodowym oraz wycieczkach edukacyjnych
      do końca VI 2018.

       

      Cel szczegółowy projektu:

      Podniesienie kwalifikacji zawodowych 2 nauczycieli (2 kobiet) w zakresie pracy z uczniem niepełnosprawnym i uczniem o SPE w ramach studiów podyplomowych, a także wyposażenie międzyszkolnej pracowni przyrodniczej do końca VII 2018.

       

      Oferta projektu:

      1. DROGA DO PRZYSZŁOŚCI – ROZWIJAMY KOMPETENCJE KLUCZOWE UCZNIÓW
        ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W TUROŚNI DOLNEJ

        1. Myślę i liczę − zajęcia rozwijające kompetencje matematyczne (64 godziny);
        2. English is cool, English is fun, English is for everyone! (64 godziny).
      2. DROGA DO KREATYWNOŚCI  – ROZWIJAMY POSTAWY I UMIEJĘTNOSCI UCZNIÓW
        ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W TUROŚNI DOLNEJ

        1. Rozwijamy uzdolnienia − Cyfrowa edycja dźwięku i obrazu (obróbka i przetwarzanie) (64 godziny);
        2. Warsztaty doradczo−edukacyjne dla uczniów kl. VII (24 godziny warsztatów + 18 godzin indywidualnych porad);
        3. Twórcze umysły − zajęcia rozwijające kreatywność (42 godziny).
      3. DROGA DO KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH – KSZTAŁCENIE NAUCZYCIELI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W TUROŚNI DOLNEJ
        1. Studia podyplomowe nauczycieli Szkoły Podstawowej w Turośni Dolnej.
      4. DROGA DO EKSPERYMENTU – OBSERWACJE, DOŚWIADCZENIA
        1. Z małej szkoły w wielki świat − mali badacze przyrody (64 godziny);
        2. Wycieczki edukacyjne dla uczniów SP w Turośni Dolnej (2 wycieczki).
      5. DROGA DO INDYWIDUALIZACJI
        1. Aktywizujące zabawy i gry dla dzieci autystycznych (32 godziny);
        2. Mała akademia zdrowego ucznia − Zdrowy jak dąb (64 godziny);
        3. Chcę lepiej czytać i pisać − zajęcia dla uczniów z SPE (64 godziny);
        4. Zajęcia logopedyczne dla uczniów z SPE (64 godziny);
        5. Ładnie piszę − kraina kaligrafii (64 godziny).

       

      Grupa docelowa

      Grupę docelową stanowić będą uczniowie oraz nauczyciele Szkoły Podstawowej
      im. M. Konopnickiej w Turośni Dolnej. Projekt obejmie swym bezpośrednim oddziaływaniem liczbę 48 uczniów w wieku 7 − 13 lat, co stanowi 100% uczniów. Grupę tą stanowi
      30 chłopców i 18 dziewczynek, zgodnie z poniższym podziałem obrazującym stan uczniów
      w roku szkolnym 2017/2018:

      –        klasa I − 4 uczniów (4 chłopaków),

      –        klasa II − brak klasy II w roku szkolnym 2017/2018,

      –        klasa III − 8uczniów (4 chłopaków, 4 dziewczynki),

      –        klasa IV −11 uczniów (4 chłopaków, 7 dziewczynek),

      –        klasa V − 10 uczniów (8 chłopaków, 2 dziewczynki),

      –        klasa VI − 6 uczniów (4 chłopaków, 2 dziewczynki),

      –        klasa VII – 9 uczniów (6 chłopaków, 3 dziewczynki).

      Wszyscy uczniowie i nauczyciele, objęci wsparciem, zamieszkują na terenie wiejskim.

       

      Rekrutacja:

      Zgłoszenie do Projektu nastąpi poprzez wypełnienie formularzy rekrutacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami wraz z dokumentem potwierdzających kwalifikowalność oraz dostarczenie ich osobiście lub e−mailem szkolnemu koordynatorowi – pani Elżbiecie Puścian, w wyznaczonym terminie od 01.09.2017 r. do 30.09.2017 r.

       

      Kryteria formalne:

      –        uczeń SP w Turośni Dolnej; weryfikacja: lista uczniów potwierdzona przez dyrekcję placówki,

      –        nauczyciel: zatrudnienie w SP w Turośni Dolnej; weryfikacja: zaświadczenie
      o zatrudnieniu.

       

      Kryteria pierwszeństwa:

      –        uczniowie z niepełnosprawnościami/specjalnymi potrzebami edukacyjnymi +10pkt,

      –        uczniowie o niskich dochodach, kwalifikujący się do objęcia wsparciem ośrodka pomocy społecznej +9pkt,

      –        uczniowie z problemami w nauce +5pkt.

       

      Okres realizacji:

      Projekt realizowany w okresie od: 2017.09.01 do: 2018.07.31.

       

      Efekty projektu:

      Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych: 1

      Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu: 48

      Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu: 2

       

      Biuro projektu:

      Fundacja Pro Anima
      ul. Modlińska 1, 15-066 Białystok
      tel. 856671282, fax. 857331056,

      e-mail: turosndolna@proanima.pl
      www.proanima.pl

      Wartość dofinansowania z UE: 128 106,23 zł

       

  • Wiedza Szansą na Sukces
    • „Wiedza szansą na sukces” − wsparcie dla Szkoły Podstawowej w Sokołach oraz Szkoły Podstawowej w Bruszewie

       

      Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, realizowany w ramach:

      OSI PRIORYTETOWEJ: III KOMPETENCJE I KWALIFIKACJE

      DZIAŁANIA 3.1 Kształcenie i edukacja

      PODDZIAŁANIA 3.1.2 Wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej
      w zakresie kształcenia ogólnego, ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych.

       

      Cel główny projektu:

      Celem głównym projektu jest nabycie kompetencji kluczowych przez min. 154 uczniów (86 Chłopców, 68 Dziewczynek) ze Szkoły Podstawowej w Sokołach oraz Szkoły Podstawowej w Bruszewie, a także nabycie kompetencji w zakresie pedagogiki specjalnej przez 16 nauczycieli (15 Kobiet, 1 Mężczyzna) z ww. szkół w okresie do końca VI 2018 r.

       

      Cel szczegółowy projektu

      Celem szczegółowym projektu jest doposażenie Szkoły Podstawowej w Sokołach, tj. sali przyrodniczej w narzędzia do nauczania przyrody oraz sali językowej w sprzęt TIK z zachowaniem zasad uniwersalnego projektowania w okresie do końca do VI 2018 r.

       

      Oferta projektu:

      1. KSZTAŁCIMY KOMPETENCJE KLUCZOWE UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W SOKOŁACH
        1. Języki obce ”Angielski na językach” – zajęcia rozwijające sprawności i kompetencje językowe z języka angielskiego (96 godzin).
        2. „Informatyka bez tajemnic” – zajęcia zwiększające kompetencje informatyczne i rozwijające zainteresowania techniką informatyczną (120 godzin).
      2. KSZTAŁCIMY WŁAŚCIWE POSTAWY I UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W SOKOŁACH
        1. Warsztaty efektywnego uczenia się „Kreatywny umysł” – zajęcia rozwijające kreatywność i logiczne myślenie (270 godzin).
      3. PRZEDMIOTY PRZYRODNICZE NAUCZANE POPRZEZ EKSPERYMENT – DLA UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W SOKOŁACH
        1. Zajęcia przyrodnicze „Młody odkrywca” – zajęcia rozwijające zainteresowania i wiedzę przyrodniczą.
        2. „Zielona szkoła” – wycieczka rozwijająca cechy poznawcze i badawcze uczestników projektu.
      4. WYPOSAŻENIE SALI W NARZĘDZIA DO NAUCZANIA PRZYRODY W SZKOLE PODSTAWOWEJ W SOKOŁACH
      5. WYPOSAŻENIE SALI JĘZYKOWEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ W SOKOŁACH W NARZĘDZIA TIK
      6. ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE ORAZ ROZWIJAJĄCE UZDOLNIENIA DLA UCZNIÓW ZE SPE ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BRUSZEWIE
        1. Zajęcia matematyczne dla uczniów szczególnie uzdolnionych (64 godziny).
        2. Zajęcia dydaktyczno−wyrównawcze z języka polskiego dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (32 godziny).
        3. Zajęcia dydaktyczno−wyrównawcze z matematyki dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (32 godziny).
        4. Zajęcia dydaktyczno−wyrównawcze z języka angielskiego dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (32 godziny).
      7. ZAJĘCIA ICT DLA UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BRUSZEWIE
        1. Zajęcia informatyczne rozwijające zainteresowania i kompetencje kluczowe (160 godzin).
      8. KSZTAŁCIMY WŁAŚCIWE POSTAWY I UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BRUSZEWIE
        1. Warsztaty efektywnego uczenia się ”Kreatywny umysł” – zajęcia rozwijające kreatywność i logiczne myślenie (150 godzin).
      9. PEDAGOGIKA SPECJALNA – NAUCZYCIELE ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ
        W SOKOŁACH ORAZ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BRUSZEWIE PODNOSZĄ SWOJE KOMPETENCJE

        1. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (8 godzin);
        2. „Jak sobie radzić z rodzicami w szkole”? (12 godzin).

       

       

      Grupa docelowa:

      Grupę docelową tworzą uczniowie i nauczyciele dwóch szkół – Szkoły Podstawowej w Sokołach oraz Szkoły Podstawowej w Bruszewie. Łącznie grupę docelową stanowi 182 osoby (94 Mężczyzn, 88 Kobiety) tj.166 uczniów – 93 chłopców, 73 dziewczynki  oraz 16 nauczycieli (15 Kobiet,1 Mężczyzna)

       

      Rekrutacja:

      Odbędzie się we X 2017 r.

       

      Kryteria formalne:

      • uczeń Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół w Sokołach oraz uczeń Szkoły Podstawowej w Bruszewie z klas I−III/IV−VI;
      • nauczyciel Szkoły Podstawowej w Sokołach lub nauczyciel Szkoły Podstawowej w Bruszewie.

       

      Kryteria premiujące:

      − uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Szkole Podstawowej w Bruszewie:+15pkt;

      − uczeń dot. dyskryminacją wielokrotną − (ze względu na miejsce zamieszkania, słabą sytuację rodzinną − dochód na osobę jak w przypadku zasiłku rodzinnego w 2017 r., bezrobocie jednego lub obu rodziców lub inny problem społeczny określony w ustawie o pomocy społecznej);

      − nauczyciel ze stażem w danej szkole powyżej 5 lat;

      − nauczyciel zatrudniony w pełnym etacie (dotyczy Szkoły Podstawowej w Bruszewie);

       

      Okres realizacji:

      Projekt realizowany w okresie: 2017−10−02 do: 2018−06−30.

       

      Efekty projektu:

      • Szkoła uzyska doposażenie pracowni językowej oraz sali do nauczania przyrody, które będzie wykorzystywane do prowadzenia zajęć edukacyjnych;
      • Liczba uczniów, którzy nabędą kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu – 68 kobiet, 86 mężczyzn;
      • Liczba nauczycieli, którzy uzyskają kwalifikacje lub kompetencje po opuszczeniu programu – 15 kobiet, 1 mężczyzna.

       

      Biuro projektu:

      Fundacja Pro Anima, ul. Jagienki 4 lok. 206, 15-480 Białystok

      tel. 856671282, fax. 857331056, e-mail: sokoly@proanima.pl, bruszewo@proanima.pl

      www.fundacjaproanima.pl

       

      Wartość dofinansowania z UE: 145 571,40 zł

       

       

Przewiń do góry
Facebook
YouTube
Skip to content