Szkoła Kluczowych Kompetencji

Szkoła Podstawowa w Turośni Dolnej − Szkołą Kluczowych Kompetencji

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, realizowany w ramach:

OSI PRIORYTETOWEJ III KOMPETENCJE I KWALIFIKACJE

DZIAŁANIA 3.1 Kształcenie i edukacja

PODDZIAŁANIA 3.1.2 Wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej
w zakresie kształcenia ogólnego, ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych.

 

Cel główny projektu:

Wzrost kompetencji kluczowych i rozwój kreatywności wśród 48 uczniów (30 chłopców i 18 dziewczynek) ze Szkoły Podstawowej w Turośni Dolnej poprzez udział w zajęciach specjalistycznych, doradztwie edukacyjno−zawodowym oraz wycieczkach edukacyjnych
do końca VI 2018.

 

Cel szczegółowy projektu:

Podniesienie kwalifikacji zawodowych 2 nauczycieli (2 kobiet) w zakresie pracy z uczniem niepełnosprawnym i uczniem o SPE w ramach studiów podyplomowych, a także wyposażenie międzyszkolnej pracowni przyrodniczej do końca VII 2018.

 

Oferta projektu:

  1. DROGA DO PRZYSZŁOŚCI – ROZWIJAMY KOMPETENCJE KLUCZOWE UCZNIÓW
    ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W TUROŚNI DOLNEJ

    1. Myślę i liczę − zajęcia rozwijające kompetencje matematyczne (64 godziny);
    2. English is cool, English is fun, English is for everyone! (64 godziny).
  2. DROGA DO KREATYWNOŚCI  – ROZWIJAMY POSTAWY I UMIEJĘTNOSCI UCZNIÓW
    ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W TUROŚNI DOLNEJ

    1. Rozwijamy uzdolnienia − Cyfrowa edycja dźwięku i obrazu (obróbka i przetwarzanie) (64 godziny);
    2. Warsztaty doradczo−edukacyjne dla uczniów kl. VII (24 godziny warsztatów + 18 godzin indywidualnych porad);
    3. Twórcze umysły − zajęcia rozwijające kreatywność (42 godziny).
  3. DROGA DO KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH – KSZTAŁCENIE NAUCZYCIELI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W TUROŚNI DOLNEJ
    1. Studia podyplomowe nauczycieli Szkoły Podstawowej w Turośni Dolnej.
  4. DROGA DO EKSPERYMENTU – OBSERWACJE, DOŚWIADCZENIA
    1. Z małej szkoły w wielki świat − mali badacze przyrody (64 godziny);
    2. Wycieczki edukacyjne dla uczniów SP w Turośni Dolnej (2 wycieczki).
  5. DROGA DO INDYWIDUALIZACJI
    1. Aktywizujące zabawy i gry dla dzieci autystycznych (32 godziny);
    2. Mała akademia zdrowego ucznia − Zdrowy jak dąb (64 godziny);
    3. Chcę lepiej czytać i pisać − zajęcia dla uczniów z SPE (64 godziny);
    4. Zajęcia logopedyczne dla uczniów z SPE (64 godziny);
    5. Ładnie piszę − kraina kaligrafii (64 godziny).

 

Grupa docelowa

Grupę docelową stanowić będą uczniowie oraz nauczyciele Szkoły Podstawowej
im. M. Konopnickiej w Turośni Dolnej. Projekt obejmie swym bezpośrednim oddziaływaniem liczbę 48 uczniów w wieku 7 − 13 lat, co stanowi 100% uczniów. Grupę tą stanowi
30 chłopców i 18 dziewczynek, zgodnie z poniższym podziałem obrazującym stan uczniów
w roku szkolnym 2017/2018:

–        klasa I − 4 uczniów (4 chłopaków),

–        klasa II − brak klasy II w roku szkolnym 2017/2018,

–        klasa III − 8uczniów (4 chłopaków, 4 dziewczynki),

–        klasa IV −11 uczniów (4 chłopaków, 7 dziewczynek),

–        klasa V − 10 uczniów (8 chłopaków, 2 dziewczynki),

–        klasa VI − 6 uczniów (4 chłopaków, 2 dziewczynki),

–        klasa VII – 9 uczniów (6 chłopaków, 3 dziewczynki).

Wszyscy uczniowie i nauczyciele, objęci wsparciem, zamieszkują na terenie wiejskim.

 

Rekrutacja:

Zgłoszenie do Projektu nastąpi poprzez wypełnienie formularzy rekrutacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami wraz z dokumentem potwierdzających kwalifikowalność oraz dostarczenie ich osobiście lub e−mailem szkolnemu koordynatorowi – pani Elżbiecie Puścian, w wyznaczonym terminie od 01.09.2017 r. do 30.09.2017 r.

 

Kryteria formalne:

–        uczeń SP w Turośni Dolnej; weryfikacja: lista uczniów potwierdzona przez dyrekcję placówki,

–        nauczyciel: zatrudnienie w SP w Turośni Dolnej; weryfikacja: zaświadczenie
o zatrudnieniu.

 

Kryteria pierwszeństwa:

–        uczniowie z niepełnosprawnościami/specjalnymi potrzebami edukacyjnymi +10pkt,

–        uczniowie o niskich dochodach, kwalifikujący się do objęcia wsparciem ośrodka pomocy społecznej +9pkt,

–        uczniowie z problemami w nauce +5pkt.

 

Okres realizacji:

Projekt realizowany w okresie od: 2017.09.01 do: 2018.07.31.

 

Efekty projektu:

Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych: 1

Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu: 48

Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu: 2

 

Biuro projektu:

Fundacja Pro Anima
ul. Modlińska 1, 15-066 Białystok
tel. 856671282, fax. 857331056,

e-mail: turosndolna@proanima.pl
www.proanima.pl

Wartość dofinansowania z UE: 128 106,23 zł

 

Szkoła Kluczowych Kompetencji
Przewiń do góry
Facebook
YouTube
Skip to content